28 Eylül 2014 Pazar

Yavrunun Yeni Kitaplığı! (DIY Bookshelf For Kids)


Daha bizim yavru doğmadan, özellikle yabancı bloglarda görüp çok sevdiğim milyonlarca şeyden biri  de çocuklara uygun  tasarlanmış çocuk kitaplıklarıydı! Duvara çakılan raflar veya sıkca kullanılan ikea bakaratlıklar veya ikea çerçeve kasaları da çok beğeniyordum ama duvara bir şey çakamama durumumuz olduğu için ayrı modelleri düşünmeye başlamıştım.
Fazla ileri dönük kullanılamama riskinden dolayı hazır olarak almaya gönlüm elvermemişti. Ve evde nasıl yapabilirizi araştırmaya koyulmuştum. Geçen yıl kumaş olanları keşfetmiş ve marangozla daha az muhattap olacağımız için içime sinmişti. (esnafa ne yaptırsak elimizde patlıyor :P hayır biz mi huysuz müşteriyiz , yoksa nadide olanları bize mi denk geliyor bilemiyorum. ) bu sebeple elimizde bulunan tahtalar da olunca onlara uygun bir ölçü belirledim geçen hafta. biraz amazon , biraz yabancı bloglar derken bir kalıp çıkardım.
(kitaplarının gerçekten hakkını veren bir yavru o :) çok şükür )

(kitapların tamamını almadı ama bundan da daha az koyacağım normalde. dönüşümlü kullanmak için.)

Aşağıda ki gibi parçaları kestirdik babamla marangozda. Bizim elimizde ahşap vardı dediğim gibi (bizim kızın bebek odasını online almıştık ve 3-4 parçada hasar oluşmuştu kargocular sebepli. sağolsunlar yeni parçalar yollamışlardı ve biz bu 3 yılda parçaları tepe tepe değerledirdik :P bu kalan son parçaydı)  ve dolayısı ile ölçüleri böyle almak daha uygun oldu. Bence idel boyutu. çok yer kaplamıyor hem. Ancak dileyen 1 çubuk daha eklemek isterse alttan 31.5cm değil bunu 40 cm tutabilir. o zaman cubuklar kaydırılıp ustten 1 cubuk daha takılabılır ve 5 cep oluşturulabilir. ayrıca en üstte kalan boşluktan hoşlanmayan olursa 80 cm olan boyu 70 cm alıp tahtayı kaydırarak monte edebilir. Benim orası için bir kaç tane düşüncem var. Ancak hepsini bir arada yetiştiremedim :) 
Tahtanın kalınlığı 2cm.

Tahtalar dışında ihtiyacımız olan aşağıda ki parçalar ve yukarıda ki vidalar. (boyutları fotoğrafta yazıyor) ayrıca askı sopası kestirdik 5 adet. (bu sopa cok kalın değildi. aşağıda kumaş dikiminde 5cm mesafesi sopaya göre ölçüldü. sopanız kalın ya da ince olabilir diye siz dikmeden kontrol edin muhakkak) bizim sopanın eni cetevel üzerine koyunca 3 cm çıkıyor.


Sopaları takacağımız yerleri ben göz kararı yerleştirip çizdim. (siz dua edin diğer şeyleri cm li yapmak zorundaydım :P genelde her işe bodoslama atlar tüm tarifleri elden geçirip kafama göre pişiririm çoğunlukla :P )ben çizdim eşim ise karşı tarafa paralel olarak geçirdi  (ben burada zorlanınca ona şutladım :P) bu delme işlemi için ön hazırlık çizgilerini.
Ne takılacaksa önceden işaretleyip hazırladık.

ve tatataaaam! şöyle bir iskeletimiz oldu :) boruları da takıp kumaş dikimine geçtim :)


1.5 metre kalınca bir nevresim kumaşı aldım. Aldığım kumaşın eni 2.40cm idi. ona göre 1.5 almaya karar verdim. Sonra kumaşın katlı enini açıp uzunlamasına serdim. ve sopamız 64.5 cm olduğu için kumaşın enini 64 cm olarak (ters çevireceğimiz için böyle bir pay bıraktım) işaretiedim boydan boya aralıklı. bu işaretlerden kumaş boyunca çizgi çektim üzerinden dikmek için. o çizğiden diktim önce. Sonra ters çevirip düzelte düzelte ütüledim iki tarafın çizgisini keskin hale getirerek.


Sonra kitaplığın ilk çubuğuna göre katlama işi yapıp üzerinde iken iğneleyerek yer tespiti yaptım. Boruya göre böyle iğnelerle işaretleme yaptım.


Sonra aşağıda ki gibi boru geçecek şekilde diktim. sol en üst boru sağ ise en alt borudur. Boruya göre o geçme yerleri yatmış halde iken 5cm yanı dikilmemden 10cm pay ister. ve boru geçen yerleri kaldırınca arada iki dikiş arası mesafe 31 cm oldu. (eğer kitaplar daha da gömülsün derseniz kendiniz ayarlayabilirsiniz gönlünüzce. Sonrası borulara geçirmek :) 


Altında ki tahtayı bilerek uzun kestirdim böyle ek kitap veya puzzle veya eğitici kartlar koyarız diye .


Yakından alt ve üst detay aşağıda. (dikişlerde ki sabırsızlığı görmezden geliniz. her işe bodoslama dalan biri için bu kadar ölçü bile fazla idi :P makine sık sık ip kırdı vs dur kalk oldukca hatalar oldu. eh söküp yeniden dikemezdim :) 





Ve kitaplığın arkadan görüntüsü.


Yapacak arkadaşlara başarılar :) Bizim de elimize sağlık bence :) 

4 yorum:

ozayd dedi ki...

wowww, this is excellent, i have never seen such a bookshelf like this in my life. thanks a lot.

İKİ MELEK dedi ki...

Harikasın sümeyyecim tam senlik ve benlik ah birde evim geniş olsaydi

Fosi dedi ki...

Şahane olmuş,keyifle kullanın her daim :)

mihrimah dedi ki...

çok güzel olmuş canım ellerine emeğine sağlık.farklı bir fikir.sevgiler.