28 Ekim 2014 Salı

3 yaş 3 ay :)

Ömür geçiyor, doğan büyüyor. Ha ben? Gönlüm hala çok genç vallahi :P bu yaz ailecek ard arda 3lendik :P 3 yaş için yazmaya fırsatım olamadı ekstra. Ancak elbette her yıl diğerinden farklı. Hatta hala aydan aya değişim görebiliyorum. Kendince mantığı gelişiyor, hafızası güçleniyor. İnsana çok ilginç geliyor :) Allah sağlığını daim etsin.

Bu aralar kendi çapında espri yapmaya  başladı :) (kitap fuarına giderken mesela " biz şimdi kitap havuzuna mı gideceğiz ? hihihi !"  veya biber dolması yiyen babasına ne yediğini sorup cevabı aldıktan sonra babasına "sucuk dolması yiyorsun bence. kıh kıh kıh" )

Hayvanları çok seviyor. Sinekten korkup iri baş hayvanlardan korkmuyor mesela :P (kime çekti acaba ??) Sokakta bulduğu her kediye kucak açma hali var .Zaten bu sıralar "keşke benim de bir kedim olsaydı." diyor ara sıra hüzünlü bir tonlamayla. :)

Her işe dahil olma çabasında. Elimden geldiğince dahil ediyorum ancak bazen iş içinde iş açmasıyla sonuçlanabiliyor elbette bu yardımlar :)

Kitapları (maşallah) gerçekten çok seviyor. İkimizin de kaçış noktası , aslında buluşma noktamız kitap okuma saatleri oluyor. Yapacak bir şey bulamayınca veya ortam gerilince hadi bir kitap okuyalım fikri çıkıyor ya ondan ya da benden. (Zaten bloga dönme sebebim kitaplar oldu diyebilirim. Bazı arkadaşlarımın blogunda ki kitap tanıtımları öyle işime yaradı ki bende elimdekilerden paylaşmak istedim bir başkasınında işine yarar belki düşüncesiyle. genelde online alınca tavsiye edilen kitabın iç sayfalarınıda merak ediyor insan ve detaylı okuyucu yorumlarını.)

Çok çok sevgi dolu. Dokunarak sevmekten hoşlanıyor. "dur seni bi seviyim" diyerek geliyorsa, kafamızı iki avucu arasına alıp yanağımızı okşayacak demektir :) öpmekten ve tarafımızdan öpülmekten çok hoşlanıyor.
Yalnız bazen öyle taşıyorki coşkusu ummadığımız bir anda tokat yemiş bulunuyoruz tarafından :S Konuşmak elbet işe yaramıyor :) ama insan canının yandığını bahsetmeden duramıyor. Hayır hanımefendı kendinden küçük çocuklar tarafından darp ediliyor bize gelince tekme tokat olabiliyor :P bu ne sevgi arkadaşım :D

Hala tırnak yiyor :( Evet yaklaşık 10 aydır süregelen bir durum. bu sürede el tırnaklarını hiç ama hiç kesmedim mesela. Elini çek dememeliyiz filan diyordum ki hala oyalamaya çalışıyoruz ama an geliyor insanın tepesi atabiliyor. Bu konuda maalesef gün boyu yanında olmamamızın da etkisi olduğunu düşünüyorum. Neticede çocuğa müdahale edemiyorsun. Ve başkaları bunu gündem edip pekiştirmesine sebep olabiliyor. Umarım ileri dönük kalmayacak bir davranış olur.

Artık özlemini daha açık dile getiriyor. Elbette ben evdeyken o da daha mutlu. Allah olan zamanımızı bereketlendirsin inşallah.

El yordamı ile sayılarla haşir neşir artık. Mesela 3 tane kalem getir dedğimizde veya 2 kitap seç gel dediğimizde doğru getiriyor. Basit toplama çıkarma bile yapıyor parmakları ile. Mesela 5 tane boyama kitabı almıştım. 2 tanesi anneannesindeydi. Sabah bizdeki boyama kitaplarından birini aldı ve dedi ki " anne bunu anneanneye götüreyim. Burada 2 tane kalacak" (parmaklarıyla gösteriyor sayıları o esnada)

Parkları çok seviyor çoğu çocuk gibi. Diğer çocukları gözlemlemek ekstra favorisi :) Oynamak yerine izlemeye daldığı çok oluyor hatta.

Bir kaç diyalog;
Anne: - Muhallebi yiyecek misin?
Yavru: - Muhammedi mi?
:))

Anne Elifba'yı kitaplığa koyarken;
 - O benim Kuranım!
biraz durup tekrardan;
- Kuranlar yükseğe konur! (Allah; çok yükseğe koyup, gözden ırak edip, okumayı unutanlardan eylemesin seni de bizi de yavrum!)

Anne otoparka girince :
-Pofff burayı da keşfettiler başka yer yokmuş gibi , yer bulamayabiliriz. . (diye söylenerek ilerler otopark içine doğru)
Yavru: - Ne mıjmıjlanıyoşun! Bak orada boş yer var! :))

Şu sıralar ;
en sevdiği yemekler/ yiyecekler: Kesme çorba (kayserinin) , dolma türleri, yoğurt, kahvaltı için krep, pastırma , mantı , kurufasulye, nohut, pirinç pilavı, bulgur pilavı, makarna.
en sevdiği meyveler: muz, mandalina, nar, elma
en sevdiği şarkılar;bu günlerde; uyku duası (mınık dualar) , arkadaşım eşşek (1 yaştan beri)
en sevdiği atıştırmalıklar; cips maraş tarhanası, kuruyemiş türevleri (fındık,badem, ceviz,antep fıstığı..), kuru kayısı ,hurma,çubuk kraker.

Allah hep iyilerle karşılaştırsın. En sevdiği kulları ile. Hayatının her aşamasında! Amin.

Hiç yorum yok: