22 Ekim 2014 Çarşamba

Kelebek

Kelebeğin döngüsünü Eric Carle "Aç Tırtıl" kitabını okuya okuya öğrendiğini fark ettim ve Tübitak serisinden Anna Milbourne'nin "Kelebek" kitabını alıp okuduğumuzda bu dönüşüm aşamalarını kendiliğinden söylüyordu bile  :) İki kitabı da alırken öğretme amacı ile almamıştım ama bu kaygı olmadan öğrendiği şeyler elbette beni mutlu ediyor ve hoşuma gidiyor.

Eric Carle'nin cizimlerini ve kullandığı renkleri seviyorum ve "Aç Tırtıl" kitabının özellikle ayrı bir yeri var benim için.  Kitabı Yavru 1 yaşındayken almıştım. 2 yaş sonrası okunabilecek kitaplar içinde olduğunu düşünüyorum.
Anna Milbourne'nin kitapları ,uzun cümlelerle yormayan, resimleri ile beni çocukluğumdaki Almanca kitaplara götüren kitaplardan. Tırtıldan kelebeğe ,yumurtadan tekrar tırtıla dönüşün hikayesi "Kelebek" kitabı.

**Bunu öğrendiğini fark edince ben;
Anne:- S. tırtıllar neyin içinde kelebeğe dönüşür?
S:- Koja!
Anne:-Pekii kozadan çıkan kelebekler daha sonra yapraklara ne bırakırlar?
S:-Yumurta!
Anne:- O yumurtalardan ne çıkıyor acaba?
S:- Tekrar tırtılll!

Ne yapayım :P Bir şeyleri öğrendiğini fark edince  insan, ara sıra sorup keyiflenebiliyor işte :=)
Ve son olarak Aç Tırtıl'ın olmadığı bir çocuk kütüphanesi düşünemiyorum açıkcası :P Ve yine Anna Milbourne'nin "Kelebek" dahil bir çok kitabını tavsiye ederim. :)

Sevgiler 

Hiç yorum yok: