4 Kasım 2014 Salı

Sinema Tecrübesi (Arı Maya)


Gidip olumlu yorum belirtenleri görünce gidelim istedim. Malum sabırsız bir insanım ve dün için planladım gitmeyi. İş çıkışına dedesi avm'ye getirdi. Oyuncakcıda buluştuk bileti alınca ben. (Bu oyuncakcı kısmı aslında önemli detay :P Teşhir bisikletlerinden birini muhakkak sürer. Dolayısı ile hala dün yaptığımız şeyleri sorduğumda aklına ilk gelen oyuncakcıda bisiklet sürdüm demek geliyor :) Sinema kısmını sonraya bırakıyor :) Yani oyuncakcıda attığı 2 tura tav olacak kadar naif bu çocuk milleti). İlk sinema tecrübesi Frozen idi. 24 Nisanda (33aylıkken) gitmiştik. Hikayenin ona göre karışık olması ve yaşının gereği sıkılmıştı ve 2. yarıda çıkmıştık (ben arabayı kitledim mi kitlemedim mi paronayasından zaten hiç konsantre olamamıştım :P koşarak çıktık aslında ara verilir verilmez :)


Arı Maya çocukluğumun çizgi filmi olunca ben bile heves ettim. Yavru ise bazı oyuncaklardan ve sağda solda gördüğü bir figür olduğundan aşınaydı ve Arı Maya izleyeceğimizi söyleyince sevindi. Konusu sade. Yani 3+ için uygun diyebilirim. Elbette her çocuk farklı fakat ilk deneyim için uygun bir film diye düşünüyorum. Aşırı gürültülü ve korkunç sahnesi yok sanki. Bizim kız hiçbir yerinde korkmadı ama bazı çocuklar eşek arıları veya korkuluğun tasvirinden rahatsız olabilir belki. Aşırı gürültülü bir film değil ayrıca. Film Arı Mayanın kovandaki arılardan farklı oluşunu kendisini bir yere ait hissedememe duygusu ile kötü hissetmesini fakat daha sonra bunun ne kadar güzel bir şey olduğunu anlatıyor. Bu esnada sadece düzene uymamanın kötü bir şey olmadığını, dostluğu, farklı özellikteki bireylerin bir arada yaşayabileceğini, paylaşabileceğini vurguluyor ayrıca. Farklılıklardan öğrenebileceğimiz bir şeyler olduğunu  vurgularken ayrıca Arı Mayanın Kraliçe Arının kurtarılmasını sağlaması işleniyor. Elbet kötüler yine mutsuz bir son yaşıyor :)
İlk yarıda çok daha heyecanlıydı. Sürekli el çırpıp "Yaşasın!" diyerek sevindi. 3-4 kez beni öptü mesela mutluluktan :) 2. yarıda dikkatı daha dağıldı. Ama sonuna dek izleyebildik. Benim en korktuğum şey filmin 3D olmasıydı. Gözlükten sıkılır diye düşünmüştüm. 2-3 kez çıkarıp gözlüksüz nasıl acaba diye kontrol etmek dışında hiç çıkarmadı :)
Filmin başında çubuk kraker ve mısır yiyenleri görünce bana "anne biz neden yiyecek bir şeyler almadık?" diye sordu. bende "dikkatin dağılır diye almadım." dedim. Sonra "ama onların dikkati dağılmıyor de mi?" diye sordu :) Fİlmin yarısına doğru biraz sıkılınca film arası verildiğinde çubuk kraker aldık ve 2. yarıyı atıştırarak izledi ve hoşuna gitti :) Meğer keyif yaparak izleyecek kıvama gelmiş ben bilememişim :P
İlk 3d sinema tecrübemizde böylece anı olarak dursun bakalım şurada :)

Hiç yorum yok: