3 Şubat 2012 Cuma

yarım yaşında

Doğann büyüyor derler ya.. aynen öyle.. ömür bu hızlı geçip gidiyor..
Hayatımıza güzellik verene şükürler olsun..
Kabul görüş bir duamız var bizim de.
6 ayımızı geçmiş bulunmaktayız.
Her güne özel bir gelişim.. değişim.. hayranlıkla izliyorum.. hayatımda her geçen gün daha fazla yer kaplayan bir sevgi kaynağı.. Her şeyin önüne geçen..
Bir düzen kuruluyor.. şükür sakin bir annelik yaşayabiliyorum. "şunu da ne yapsam?" diye çok fazla araştırmıyorum misal. daha çok iç güdüsel yaşıyoruz ilişkimizi :) Maşallah diyeyim :)
Doktro rutinimiz bile yok :P İçimize sinen bir doktor olmadığı için bir kez 1 aylık 1 kez de 3.5 aylık götürdüm en son 6 aylıkken. bunu dışında aşılara gittikce aile hekimi ile idare ediyoruz. açıkcası 1 yaşa dek hastalık dışında rutin en fazla 2 kez götürebilirim sanırım :S şehir şartları .. hani bu son kontrolun de bana faydası olsa gam yemem :)
Sağlık camiasından olduğumu dile getirsem eminim farkı davranırdı. ama bundan hoşlanmıyorum. bir kere odaya ilk girdiğimizde bebegın yuzune bakmayıp "1 yasına gırmısız degıl mı?" dıyısı bastan kaybettırdı :D velhasıl Allah saglık sıhhat versın rutın bıle nasıp olmuyor :) gebeykende oyleydı bır sure :) evhamı engellıyor aslında bu.

Ek gıdalara resmi girişimizi yapmış bulunmaktayız. 5 aydan sonra elma kemırmesıne musade etmiştim ara ara.. son iki haftasında da demir damlasını aldırmak amacı ile 3-4 kaşık elma veriyordum. 6 ayla birlikte ek gidalar konusunda biraz araştırma yapınca bir arkadaşımla görüşmemiz sonucu bana Dünya Sağlık Örgütünün Tamamlayıcı Beslenmeye girişini gönderdi.. onun doğrultusunda (meyveyi orada 15. günde dese de ben artık meyveyi nasılsa aldı dıye devam ettırıyorum demırle bırlıkte.. emılımı de arttırsın dıye) bir yol izliyoruz bakalım..
Öğlenleri bi miktar havuç püresi (elekten geçiriyorum blenderden gecmıs pürenin kıvamı yapışkan ve hoş olmuyor bence) ile başladım.. daha sonra patates ekledik.. aksam olunca da meyve (3-4 kasık anca) ile demir ve dvitamınını veriyorum.. şimdilik böyle.. bir kaç kez yoğurt denemişliği var.. bir kez de tarhana denemesi yaptık.. (denemeler 1-2 kasık)
(şu ana kadar elma, yoğurt, tarhana, havuç, patates, meyve ve sebze püreli hipp org kavanoz tatmış bulunmaktayız.. ) ancak öğünümüz 1 hafta daha sebze ve meyve olarak sürüp.. diğer hafta tahılı da ekleyeceğiz inşallah
algıları her geçen gün açılıyor..
yalandan öksürüyor bu sıralar ilgi çekmek için :)
canı sıkılırsa çığlık atıyor..
emzik konusunda anne kazandı :) parmak emmeyi unutturabildim :P
yeni bir nesne veya sokak görüntüsünde çok seviniyor "ah" gibi tiz efektlerle yüzünü şirinleştiriyor :)
parmakları ayakları ye beni diyor!! çorabını cıkarmayı öğrendi :) ayakları çıplak kalınca sevıncten ne yapacagını sasırıyor..
hele bır de soyarsan degme keyfıne :)
bugün ana kucagının tepesınden fırlattı kendını :D evet belı kemerlı de olsa ayakları ıla dık durup tepetaklak yapabılıyormus. yanı artık baglı dahı olsa bırakmamalı :) guzel dustu neyse kı glebılıyoruz :) ama düştükten sonra kı saskınlıgı ve goruntusu gormeye degerdı :D kaplumbaga mısalı :D
Allah nıde guzel gunler nasıp etsın yavrularımızla der yine ne zaman geleceğimiz belli olmamakla birlikte buralardan ayrılırız..

8 yorum:

Haydi mutfağa dedi ki...

maşallah barekallah..
hele konuşmaya başlasın o zaman çok daha sevimli oluyorlar, ve hergeven gün şaşırıyporsunuz.
benim kızım 2 yaşını bitireli 5 gün oldu, hergeçen gün öyle ilginç şeyler söylüyor ki şaşakalıyorum
dua ile

ayak izleri-sevgi dedi ki...

pek şeker bir şey olmuş bu ya.. maşallah..

a.c dedi ki...

daha çok gelin:) sevgiler!

kirazzade dedi ki...

Bence dha sık uğramalısınız buralara :)

Sunnyside Photography by Esra Nur dedi ki...

o sacindaki gymboree tokalarini yolarim kiz!

İKİ MELEK dedi ki...

hadi maşaallah canım bizde arkanızdan geliyoruz. 4 bitti 5'e adım attık.ek gıdaya nasıl başlayacağımı bilmiyorum. nasıl başlanır.nerden başlanır. demir damlası da ne aile hekimimi veriyor?bu dünya sağlık örgütü falan ne anlamadım banada gönderirmisin?
inş. iştahlı.yemek seçmeyen bir pamuk şeker olur.
bizde rutin bir doktora gitmiyoruz. aile hekimi yetiyor şimdilik,ama öksürük falan olduk. önce çok korktum.kendime kızdım.evham tavan yaptı.ama neyse ki budurumlara alışmam gerekdiye kendi kendime terapi yaptım. olacak bunlar Allah daha büyükhastalıklardan herkesin evladını korusun. aman mektup oldu bu hadi öptüm:))

Sermin dedi ki...

o koltuktaki fotografta nasıl da seker oyle. maşallaaaaaaaaaah tü tüüüü. siz yarı yaşınızı biz de 5.ayımızı bitirdik. ne cabuk geciyor. öyle boyle derken işte hatırlamıyorsun bile bugünleri. her anın tadını çıkarmak lazım. insan geriye bakınca cok özlüyor sümeyyeciğim.

Evren dedi ki...

Ah o eller ayaklar, o bakışlar... tam yemelik olmuş bu Sümeyye :) Saçı da maşallah, epey gür gözüküyor. Çok çok çok tatlı, tu tu tu!