20 Ekim 2014 Pazartesi

Yavrunun Kitaplığı- Kağıt Bebekler / Julia Donaldson

Julia Donaldson'un "Değnek Adam" ve "Süpürgede yer var mı?" kitabı dışında sanırım Türkçe'ye çevrilmiş tüm kitapları var yavrunun kitaplığında. Süpürgede yer var mı? kitabının basımı popcore yayınevıne ait dolayısı ile zaten bulmak çok mümkün değil. 1 tane bulmuş ve alıyordum ki yorumlarda korkunç resimleri olan bir sayfadan kızının korktuğundan bahsetmiş birisi. Ve sonra Fatoşun bloğunda bu kitapla ilgili Yağızın da hoşlanmadığını okuyunca (ve o sayfayı görünce)  bulduğum kitabı almaktan vazgeçtim. Julia Donaldson'un hikayeleri ve şiirsel dörtlüklerin bulunması (seslendiriyoruz çoğunlukla) hoşumuza gidiyor ikimizin de :) ki çoğunu ezberlemiş oluyor ve birbirimizi tamamlarken buluyoruz kendimizi yer yer :)


Kağıt Bebekler kitabından neden hiç bahsedilmiyor diye düşünürken meğer çevirisi yapılalı zaten çok olmadığını fark ettim :)
O kadar çok sevdikki. Çizimleri başka güzel anlatımı başka güzel. Küçük bir kızın annesi ile yaptığı kağıt bebekleri isimlendirmesi ve hayal dünyasında kurguladığı oyunlardan bahsediyor. Anlatımı asla yorucu değil. Gülümser modda okuyorum kitabı :) Hikayenin sonu; kağıt bebeklerin küçük kızın belleğinde yaşamaya devam ettiği ve onun da büyüyünce kendi kızına kağıt bebekler yapması ile bitiyor.


E kusur kalamazdık. Ne yalan söyleyeyim  en çok ben heves ettim ve biz de kağıttan bebekler yaptık. (görüldüğü üzere yavru yine masayı terk etmiş ve ben görevimi tamamlamadan kalkmamışım :P) ve genelde  olduğu gibi "anne yaptıklarımızı değişelim mi?" diyerek yaptıklarımla oynadı :)

Oynarken "bizi yakalayamazsın , bizi yakalayamazsın!" diye mırıldanıyordu kitapta geçen şu kısmı hatırlayıp;

"Bizi yakalayamazsın!
Bizim gibi hoplayıp zıplayamazsın!
El ele tutuşuruz ve asla bırakmayız.
Hiçbir şeyden korkmayız!
Herkes bilir, bizim ne kadar cesur olduğumuzu.
Şaşkın Taşkın, Hülya ile Fulya ,iki burunlu Can ile fiyonklu Canan'ın çok akıllı olduğunu!"

E elbette tavsiye ediyorum ;)


Hiç yorum yok: